Is het practisch en technisch mogelijk een GTi om te bouwen tot GTi Turbo?

Het is niet aan te raden, want het vergt een stuk meer dan alleen inpassen van de turbo in uitlaat en luchtinlaatkanaal. Andere veranderingen die zijn aangebracht zijn o.a.: de zuigers, drijfstangen, motormanagement. De compressie van een Turbo-blok (M25/662  of M25/666) is lager dan het normale GTi-blok (M25/659).

Eén antwoord op “Is het practisch en technisch mogelijk een GTi om te bouwen tot GTi Turbo?”

  1. hallo, ik ben benieuwd in hoeverre een 666 met een 662 te verwisselen is?
    Kan het voordelen opleveren om een 659 als turbo in te zetten? En zo ja welke aanpassingen zijn dan noodzkelijk?
    Kunnen overigens alle blokken probleemloos op gas rijden?
    Sinds een klein jaar ben ik in bezit van een cx turbo 2 met een 666-blok.
    Voor enige weken is de zuiger oververhit geweest na een rit op LPG.
    Vandaar dat ik op zoek ben naar andere mogelijkheden.

Reacties zijn gesloten.