CITROËN AANWEZIG OP 35e EDITIE NATIONALE OLDTIMERDAG

Kaart niet beschikbaar

Wanneer
16/06/2019
08:30 - 17:00

Locatie
Bataviaboulevard


Citroën bestaat 100 jaar en viert dat uitgebreid tijdens de Nationale Oldtimerdag op zondag 16 juni a.s. op de Bataviaboulevard in Lelystad.

Wie kent niet het Klaverblaadje, de Traction Avant, de 2CV, de HY, de Snoek, de SM, de BX of de Cactus? Zomaar een greep van bekende modellen uit de Citroën-historie. In 1919 kwam het eerste model – Citroën A – uit de fabriek met de eerste lopende band in Europa. Het een eeuw ‘jonge’ automerk heeft ruim 300 modellen voortgebracht en op zondag 16 juni a.s. wordt hiervan een fraaie overzichtstentoonstelling gevormd tijdens de 35e editie van de Nationale Oldtimerdag. Van de eerste voiture tot het allernieuwste exemplaar. Citroën laat zien dat het de kunst van comfort en design verstaat.

Nederlandse roots van Citroën

“Een leuk detail is dat grondlegger André Citroën (geboren in 1878) Nederlandse roots had: zijn overgrootvader Roelof was groeten- en fruithandelaar in Amsterdam en koos in 1811 bij de Burgerlijke Stand als achternaam Limoenman. Zijn zoon Barend veranderde die naam in Citroen. Kleizoon Levie verhuisde vervolgens met zijn gezin naar Frankrijk. Diens zoon André zette op aandringen van een Parijse leraar een trema op de e in zijn achternaam, opdat de Fransen het beter konden uitspreken. Nederland was daarnaast een van de eerste landen waar Citroëns werden geïmporteerd. Kortom: een mooie gelegenheid om de banden tussen Citroën en Nederland weer aan te halen, een uitgelezen kans op de komende Nationale Oltimerdag” aldus Anne Lobbes, woordvoerder van Citroën Nederland BV. “Viert u met ons deze bijzondere verjaardag mee op 16 juni? Citroën Nederland en de 30 allermooiste Citroëns van Nederland verwelkomen u graag”.

De Nationale Oldtimerdag (7e lustrum) met ruim 400 deelnemende historische automobielen is een gratis toegankelijk evenement met als motto ‘Erfgoed dat beweegt’. De Bataviaboulevard is een locatie met Mediterrane allure aan de oever van de voormalige Zuiderzee. In het dagprogramma zijn presentaties opgenomen van de ‘Belle Epoque’ (periode 1890- 1920) en de ‘Roaring Twenties’ (periode 1920-1930). PERSCONTACT

Anne Lobbes, 06-46112067, anne.lobbes@citroen.com

Over Citroën

Als internationaal opererend automerk is Citroën al sinds 1919 prominent aanwezig op de consumentenmarkt. De populariteit van Citroën is mede te danken aan het feit dat het merk zich vooral laat inspireren door mensen en hun bezigheden Deze visie wordt onderstreept door het motto ‘Inspired By You’ en wordt uitgedragen door auto’s die uniek design en topcomfort combineren. Citroën onderscheidt zich bovendien door de unieke customer experience die het merk biedt (Citroën Advisor, ‘La Maison Citroën’, etc.). In 2018 verkocht Citroën 1,05 miljoen auto’s verdeeld over meer dan 80 landen.

 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.